Thursday, August 27, 2009

KURSUS KUMPUTER BELIA MAYC TAMPIN

Bertempat di Medan Info Desa (MID) Tampin , di Kg Tengah , lebih 100 belia mengikuti kursus komputer dibawah kelolaan JKKK Kg Tengah , MAYC Tampin dan MID .

Semua belia ini di bahagikan kepada 6 peringkat dimana ADUN Gemencheh Dato Mohd Kamil A Aziz telah sudi untuk menyampaikan sijil tamat kursus kepada mereka .

Dato Kamil mengingatkan belia-belia supaya sentiasa memanfaatkan kemudahan teknologi sedia ada supaya mereka tidak ketinggalan dalam mendapatkan maklumat .

Katanya , belia adalah generasi masa depan dan jika mereka ketinggalan dalam menangani teknologi semasa , mereka akan jadi belia yang jumud dan kepimpinan negara terletak dalam tangan mereka .

" Sudah sampai masanya untuk belia hari ini mengetahui teknologi komputer dan internet kerana itu adalah teknologi semasa yang perlu diketahu semua .

" Jika tidak kita akan menjadi manusia yang ketinggalan maklumat sedangkan maklumat hari ini adalah keperluan utama dalam kehidupan kita ," katanya .

Pengerusi JKKK Encik Johari A Majid pula menyifatkan kursus itu sebagai amat bermakna sekali dan berharap lebih ramai belia disekitar daerah ini dan Gemencheh menggunakan kemudahan yang ada di MID .

Turut hadir dalam majlis penutup itu ialah Penghulu Mukim Gemencheh Encik Zainalarifin Haji Saleh yang mewakili Dato Pegawai Daerah Tampin .

No comments:

Post a Comment